Egy kocka SX-e

Mikor fog ez újra mozogni !?

Szedjük darabjaira a gépet

2013.06.19.

Számel Szabolcs

fxcam_1371590546.jpg_800x600

A történet a kocsi átiratásával folytatódott. Pár füstfelhővel fűszerezett kilométer megtétele után a kocsi bekerült ebbe a pici garázsba. Majd kezdődhetett a móka és mulatás, nyakig benzinesen és könyékig olajban. 

Pár hét alatt szétszereltük a kocsit. Időközben bebizonyosodott, hogy még nagyon sok munkaórát fog megkövetelni ez a projekt, ha az előre kitűzött célt teljesíteni szeretném. Sorra jöttek a használhatatlan alkatrészek melyek cseréje elkerülhetetlen. De ez várható volt egy olyan kocsitól, akit nem kíméltek és 1989ben látott napvilágot elősször. 

Itt szeretném megragadni az alkalmat, mielőtt még az alkatrészekről kezdenék fecsegni, hogy melyik miért volt rossz és miért volt szükség a cserére. Szeretnék egy viszonylag reális kölcségvetés mérőt adni a kedves olvasóknak. Ez annyiból áll, hogy az alkatrészek munkálatok stb. árát egy táblázatban vezetem. Ezzel is próbálok reális képet alkotni másoknak és magamnak is, hogy amikor elkészül a kocsi, és kijózanodok a siker és öröm mámorából, sírva olvassam el a végösszeget. De biztos vagyok benne, hogy egy centet sem fogok sajnálni amit a projekt megkövetel.

Visszatérve a szétszereléshez, meg kell mondjam nem volt olyan vészes mint amire számítottam. Ez az első ilyen teljeskörű projektem. Szerencsére itt-ott édesapám is besegít, anno ő is épített már újra autót, szóval van kihez fordulnom szükség esetén. Miután a beltér teljesen ki volt belezve és a motortér is, már csak a motor maradt a kocsiban. Azt is kiemeltük 3 plusz személy segítségével, és egy kis szenvedés árán. A kocsi ezután az oldalára került és végül csak a karosszéria maradt, az utolsó csavarig minden lekerült róla.

Mit mondjak nem volt szép látvány eddig sem a kocsi míg egyben volt, de alulról egyenesen borzasztónak tűnt. Rozsda és horpadás mindenfelé egy két lyukkal megfűszerezve. Jó pár napnyi kapargatás és csiszolás után kezdett alkulni dolog. 

A lakatosmunkákat is magam végeztem, igaz még nincs is befejezve. A kocsi egyik oldala késznek nevezhető. Kis méricskélés után rájöttünk, hogy az első futómű bal felső rögzítési pontja el van mozdulva. Várható volt, hiszen a kocsin látni a maradandó sérüléseket egy régebbi baleset után, amit csak nagyon felületesen orvosoltak. Na ezt rendbe kell tenni. Időközben az első kerékjáratokat is kicsit megcsonkítottam, nem kell megijedni nem a kerekek kanyarodási szögét akarom növelni, ennek csupán esztétikai oka volt.

Szóval a karosszéria jelenleg ebben a fázisban tart valahol. Pár napja megérkeztek az új karosszériaelemek is, de erről majd kicsit később.

Címkék: 200sx Kezdet

A bejegyzés trackback címe:

https://szamel.blog.hu/api/trackback/id/tr65368108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása