Egy kocka SX-e

Mikor fog ez újra mozogni !?

Tűz és jég

2013.09.06.

Számel Szabolcs

Na szóval miután darabjaira szedtük a kasztnit, elkezdtem eltávolítani azokat a részeket, amelyek már menthetetlenek voltak, vagy éppenséggel már lyuk tátongott a karosszérián. Mikor letettem a flexet, édesapám halkan megkérdezte nem lehet-e esetleg szerezni inkább egy új karosszériát valahonnan.

Úgy éreztem nem viccel, tényleg elég lyukacsos maradt a padlólemez, a motortér, a csomagtér, lényegében minden. De gondoltam, ha már nekikezdtem és van otthon minden ami kell, miért ne javitsuk meg ezt?! Mellékesen jegyezném meg, hogy még életemben nem heggesztettem autókarosszériát. De bátran álltam neki a lakatosmunkálatoknak.

Mitmondjak? Nem szép, nem tökéletes, de tartós és tanultam is valamit. Mellesleg nem kellett több száz eurót pazarolnom olyasmire, amit úgysem lát senki, szóval nem az esztétika a fő szempont. Előtte persze napokon át kapargattam a kocsi alját, hogy legalább a gumis szigetelés egy részét eltávolítsam, mivel alatta is korrózió volt mindenfele. Mikor már jobban nézett ki alulról, újra vízszintesbe került, majd egy kis heggesztőmunka következett.

Pihenés gyanánt elkezdtem eltávolítani a kocsi belsejéből az eredeti szigetelést, ez sem kis meló mikor csak simán kapargatni próbálod. A kocsi felét meg is oldottam izomból, de szerencsére ráakadtam a cseh 200sx fórumon egy más megoldásra.

Egy srác szárazjéggel borította be a szigetelt részeket, ami megfagyott és pár perc után magától elvált a padlólemeztől. A lemez sértetlen maradt, a szigetelést kis darabokban eltávolitotta, és még csak meg sem izzadt közben. Az egész kocsit kb. 5kg szárazjég felhasználásával oldotta meg. Gondoltam ezt nekem találták ki, vettem 3kg szárazjeget, mivel nekem már csak az utastér volt hátra. Láss csodát működött a dolog. De nem szépítem, ahol korrózió bukkant fel a szigetelés alatt, ott a szárazjég sem remekelt, azokkal a részekkel így is meg kellett szenvedni. De késsz van, és mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a szárazjeges megoldást, minél kisebb granulátumú jeget kell beszerezni.

Ez lett volna a jég, hogy mi a tűz? Aki cserélt már 200sx-en a hátsó felfüggesztés segédkeretén szilenteket, az tudja minek ide a tűz. Aki nem, annak elmondom, hogy ezen a segédkereten gumi szilentek vannak szilikonfolyadékkal megtöltve. Ezeket ki kell égetni a helyükről, hogy új poliuretán szilentekre tudjuk cserélni.

A jelen szituáció az, hogy az újak megvannak rendelve, valamint magát a segédkeretet próbálom megszabadítani a rozsdától, ami necifrázzuk elég szarul megy. Mellesleg a kiégetést követően két szilent után marad még egy vas karika a segédkeretben, amit szintén nem tudtam kiszenvedni belőle. De nem adom fel, nemsokára újból jelentkezem, remélem már az elkészült segédkerettel együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamel.blog.hu/api/trackback/id/tr875495820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása