Egy kocka SX-e

Mikor fog ez újra mozogni !?

Minek a felni ha nincs mire feltenni ???

2014.03.12.

Számel Szabolcs

Mert kell és kész!
Ez is egy kielégítő válasz lehetne a képek láttán, de ennél kicsit többről van szó. De ne a végén kezdjük a bejegyzést, amire most is sokat kellett várni. Azonban ami késik nem múlik ugyebár. Bizonyára sokakat zavarhat, hogy lassan frissül a blog. A jelenlegi több hónapos kimaradás annak tudható be, hogy elég sokáig nem tudtam kilábalni a betegségből, amely már szilvesztertől ostromolt. Ennek okán mellőznöm kellett a szabadtéri munkákat, így az autó építést is. Az a szomorú az egészben, hogy most mire újra neki ugorhatnék a kasztni hegesztésnek, és ott folytathatnám ahol abbahagytam, a suli is közbeszól. Áprilisig elég sok időt kell arra is szentelnem. De igyekszem mindennel haladni, kitartás.

151.jpg

Akik ezt a blogot olvassák (remélem akadnak ilyen emberállatok) valószinűleg tudják már mi az a..."Hangyászhétfő". Aki nem, az most fejelje ketté a klaviatúrát vagy az asztalt, -kinek mi a szimpatikusabb- és látogasson el Karotta blogjára. Köszönöm. Ez volt a reklám ideje, de komolyra fordítva a szót, szeretnék példát venni róla jómagam is és rendszert vinni a bejegyzések megjelenésébe. Figyelembe véve azt, hogy mostanság időhíjján vagyok, úgydöntöttem kéthetente jelentkezem. Egy kis ötlet lopás után nevezzük el a megjelenések napját ... Nem tudtam rájonni mi legyen a neve, szóval akinek van valami ötlete irja meg ide a bejegyzés alá kommentbe pls.

 

Mi is történt ez alatt a hosszú idő alatt az utolsó bejegyzés óta? Hát nem sok minden ami a munkát illeti. Pár alkatrész megkapta a maga kis cinkbevonatát. Ezek közül a motorháztető zárszerkezetét emelném ki, ami igazán pofásra sikerült. Ezen kívül az alváz egyes részei is új színben feszítenek, a fekete szín mellé még kaptak egy kis lila csillámot is, de valahogy nem az igazi. Szóval a kocsira lehet valami szolidabb kerül. De még meglátjuk pár próbafestés után. Ilyen külsőt kapott a szervóolaj tartály is, amelyet nem az eredeti helyére teszünk vissza, hanem egy kicsit szolidabb kevésbé feltünő pozíciót kap a fékmunkahenger mellett valahol. Az utóbbi napokban azon is megy a vita hogy maradjon-e az ABS. Sokan kidobják, sok SX-ben alapból nincs. A fórumokon azt irják elvault darab ez a 80-as évek végéről, így nem túl hatékony. Pár kilót is megspórolnánk vele, amit a nagyobb felnik és az audiorendszertől kapunk plusszba, meglátjuk mi lesz a vége. Szivem szerint kidobnám a francba.

143.jpg

Ezen kívül újabb bevásárlásra került sor, nem is akármilyenre, s nem is egyre. Pár napja Pesten jártam és hoztam pár alkatrészt amelyek eddig hiányoztak vagy sérültek voltak. A hiányzók közül végre meglett a kézifék kar takaró eleme, valamint a lámpák mögötti műanyag elemek is. Töröttek voltak a hátsó ülés biztosítói is, ezeket is szereztem. Valamint hoztam két kart az ablaktörlők szerkezetéhez, amelyek hiányában nem működött az első ablaktörlő szerkezet. Ezek mindegyikét a NewSensationZ-nek köszönhetem, s majd érkeznek japánból az 5 csavaros kerékagyak is. Az apróságoknál maradva: sikerült beszereznem azt a bal oldali merevítő elemet az első ütközőbe. Amelyet a régiből nem sikerült megmenteni, mivel teljesen át volt rohadva, valamint az ablakmosófolyadék tartály nyakát is, bár még a kupakja hiányzik. 

Érkezett pár vadonat új cucc is. Az egyik az egy hőkapcsoló ami egy 120-as Škodából származik eredetileg. Ez a visco venti megszüntetésénél fog kelleni, mivel elektromosra cserélem és csak egy bizonyos vízhőfok túllépése után kapcsolnak majd be a hűtőventilátorok. Valamint két az első stabilizátort rögzítő rudat is rendeltem a Nipparts-tól.

161.jpg

S az igazán nagy cucc-ért a RedSunService-nél voltam. Megérkeztek a még tavaly előrendelt felnik. Szépek, nagyok durvák. A Japan Racing JR12-es felnijére esett a választás mint azt már említettem. Jugóék maguk is használják a márka felnijeit driftre is, és nemvolt még velük soha gond. Ezért ár/szépség arányuk miatt egyértelmű volt a választás. 18x9J ET25-ös méretben kerülnek fel a kocsi elejére, és hátül tiszteletre méltó 18x10J ET20 ban fognak feszíteni. A 10J súlyban kb 12- a 9J pedig 11-kg környékén mozog. Nekem nagyon bejönnek, a hátsókat a kerékjárat belső lemezének feszítve is túl lógott az eredeti sárvédőn vagy 1.5-2cm-t. Szóval a szélesített sárvédök elengedhetetlenek. Remélem jól fognak mutatni a kocsin, de jelenleg nem tudjuk felszerelni őket. Elsősorban mert nincs meg alváz a kocsi alatt, s nincsenek 5 csavaros agyak sem. De ez sem lessz elég, mert szükség lesz pogácsákra(spacer) így is mivel a +5centis sárvédők oldalanként, mínuszos ET-t kívánnak hátul. De még a szélesítések felfogatása előtt felkell illeszteni a felniket, hogy pontosan betudjuk állítani, a peremhez igazítani a felnit, hogy tökéletes legyen a felni és a kasztni állása végeredményben. Valamint elengedhetetlen lesz az eredeti sárvédők felvágása is, hogy a nagyobb kerekek elférjenek akkor is ha berugóznak, s ne végezzük felszeletelt gumikkal. Meg sikerült megtalálnunk a hiányzó belső hőszenzort a JDM digi klímához szerencsére, mivel külön szinte beszerezhetetlen cucc, főleg nálunk.

 

 

Szeretném még megemlíteni, az unokatesómat, s az ő elsőszámú projektjét, ami az előzőleg említett Škoda Felicia kabrió előtt áll. Ez pedig egy igen ritka kocsi, egy Lancia Thema 8.32 Ferrari újjáépítése. De erről bővebben majd legközelebb.

 

Azt hiszem mára ennyi és majd két hét múla újra jelentkezem, addig is figyeljétek a Facebook galériát, ott mindig felbukkan egy két új kép.

A bejegyzés trackback címe:

https://szamel.blog.hu/api/trackback/id/tr415855556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása