Egy kocka SX-e

Mikor fog ez újra mozogni !?

11. bejegyzés: Motortér és egyéb apróságok

2015.04.22.

Számel Szabolcs

Az utolsó bejegyzés óta ismét eltelt már több mint egy hónap. A karosszéria már alakul, csak éppenséggel nem elég gyorsan. Már ott tartok, hogy este 9-11 körül jövök be a garázsból, és az elkövetkező hetekben ez így fog menni, mivel minél hamarabb a festőhöz akarom juttatni a kasztnit. 

355.jpg

Elméletileg már nincs sok hátra, az eleje majdnem kész van. Befejeztem az új

belső kerékíveket, megcsináltam az új oil catch tank helyét, és az ablakmosó folyadék tartályt is át kellett helyezni, hogy teljes legyen az összkép és minden elférjen. Kivágtam a lyukakat az FMIC csöveknek mindkét oldalt. A hozzá szükséges 60 miliméteres rozsdamentes acél csövek megérkeztek, majd össze kell legózni őket. Sajnos alumíniumot nem tud hegeszteni a gépem, ezért lesz acél a csövezés. A hozzá való szilikon csöveket is megvettem, feketék, ahogy a csövezés is az lesz.

Megjöttek USA-ból a lila kerékanyák is, elég pofásak. Itt az új Apexi stílusú hátsó dob is. A rendszer többi része marad a régi. Meg szerettem volna hagyni a középső dobot is, hogy a szomszédok azért ne szenvedjenek komolyabb halláskárosodást, mikor majd enyhe gázfröccsök közepette egy laza burnouttal indítom a napom. Még a végén lennének oly kedvesek belevésni a fényezésbe a monogramjukat. Ezt ugyebár nem akarjuk.

Időközben megjött az FMIC - magyarán töltőlevegő-hűtő, vagy köztes hűtőnek nevezik ha jól tudom. Elég pofás kis darab, de el kell készíteni az ütköző belsejét csövekből, amire majd felfogatjuk azt, ez a napokban esedékes történet. A csomagban volt a Luisi sportkormány, aminek kicsit olyan a stílusa, mint egy nevesebb gyártóé, de mégsem kell bankot rabolni, hogy megvehessük. A kormányhoz jött egy a kormányrúdra hegeszthető adapter, amiről majd egy laza csuklómozdulattal le tudjuk kapni a zsír új sportkormányunkat, és zsebre tesszük, hogy a kedves autó eltulajdonító társaink "munkáját" ezzel is nehezebbé tegyük. 

Vannak itt még olyan műszerek, hogy töltőnyomás, olajhő és olajnyomás mérő. Ezek a középkonzolon kapnak helyet a rádió felett. Új teflon benzincső, a fékcsöveket viszaküldtem, és acélcsövek lesznek védőbevonattal. Itt a turbónyomás szabályozó és egyéb apróságok. Amire még várok, azok az új szilentek a stabilizátorokhoz és a kormányműhöz valamint az Apexi stílusú (mert spórolunk) levegőszűrő.

Elkészültem a motorháztetőt tartó gázrugókkal is, amit egy VW Póló csomagtérajtajáról nyúltam le, neki már úgysem kellett. A foglalat miatt egy kis darabot ki kell majd vágni a sárvédőből, de ebből semmi sem fog látszani kívülről. Amúgyis elég szűkös a hely a sárvédők és a motorháztető között, de sokat dob a kocsi megjelenésén, ha nem egy fogpiszkálóval kell kitámasztani a motorháztetőt. Szerintem.

Ami most jön:
Befejezni a motortérben az apróságokat. Megalkotni a csővázat a lökhárítónak, és feltenni a köztes hűtőt + a csövezést a motortérig. Aztán jöhet a hátsója a kocsinak ahová még egy toronymerevítő is bekerül fixre hegesztett rozsdamentes acélcső formájában, és ha megvagyunk a hegesztésekkel 2 héten belül akkor boldog leszek. Lehet ehhez az kell majd, hogy éjjelente a garázsban üljek, de már nincs mire várni, minél hamarabb kész kell hogy legyen.

Meg is feledkeztem róla, hogy még nem írtam arról sem, hogy a helyükre kerültek az ülések is. Alkottam hozzájuk modifájd tartókereteket is. Ez nem volt elég, a padlólemezt is kicsit átalakítottam, hogy a lehető legalacsonyabbra kerüljenek az ülések, szerintem még így is elég magasan ülök, de jó lesz ez falura. 

Amikor épp nem hegesztettem valamit, akkor megrendeltem a gumikat is a felnikre, és fel is dobtuk őket hirtelen. Mármint szerettük volna, de hátul kicsit extrém lett a dolog, szóval jöhetett a robbantgatás. Az elsőnél összekerestem minden gyúlékony sprét amit csak találtam. Kb. 1 óra után rájöttünk hogy is kell ezt, ha ilyen kemény falú gumik vannak mint a Nankang NS2. Jó, oké, nem egy prémium gumi, de úgy érzem az első évben gyorsan fognak fogyni a gumik szóval ez nemgond, elsőre jólesz az. Na szóval, hogy felrobantsuk a gumit a felnire kelett egy bicikli belső enyhén felfújva, hogy kitöltse az űrt a felni pereme és a gumi között, egy citromos kocsiápoló spré, ami viszonylag elég nagyot robban. Ezután csak úgy felugrott a gumi (na persze előtte annyit bénaztunk, hogy egy darabig olyan tábortüzünk volt, hogy simán grillezhettünk volna rajta - de túléltük) és elég durván mutat. Ugy érzem a 235 kicsit kevés a 10j felnire a következő garnitúrában már 245-eket teszek hátra. Ja ehhez van videó is!!! A láng majdnem lekapta a szemöldököm amikor odahajoltam, de a cél érdekében bármit bevállalunk ugyebár.

A hifihez beszereztem egy AudioSystem Twister F4-600-ast ez első szettre. Megvan az első szett is, ami egy Morel Elate szett lett, bár a részeit külön szereztem, viszont egész elfogadható áron. Így már csak a kábelezés hiányzik a rendszerhez. Mivel aku az megvan a Fábiábol ami egy Kinetic HC2000-es, ami még sosem hagyott cserben. Ha minden jól megy ez már elég jól fog szólni ahhoz, hogy nehaljam a kipufogó ordítását :P

Nem értitek miért lett ilyen hosszú ez a bejegyzésem... mert lebetegedtem és ahelyett, hogy a garázsban a kocsit bütykölném itt ülök és írok. A teljes galéria minden képpel idekerült mivel a Blog.hu cseszekszik és törli a szöveget ha képpeket próbálok beilleszteni.

 

Címkék: javítás 200sx hifi 2015 karosszéria lakatolás

A bejegyzés trackback címe:

https://szamel.blog.hu/api/trackback/id/tr957378530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása