Egy kocka SX-e

Mikor fog ez újra mozogni !?

Bimmer 2: Amit eddig cserélni kellett

2016.09.02.

Számel Szabolcs

Eljött a tavasz, a dájlikárral is foglalkozni kellett kicsit: kerékcsere, nyári ablakmosó folyadék, stb. amit ilyenkor illik. Lett egy ilyen kulcstartója is:
502.jpg
Na de a tél folyamán előjött pár meglepetés is. Amit már a tél folyamán észrevettünk az a brutális koppanó zaj, ami a difitől érkezett szinte minden váltásnál. Először azt hittem a difi kopott ki az évek során, és a fogaskerekek csattanása ad ki ilyen zajt. Később mikor épp a nyári garnitúrát raktam fel a kocsira, volt alkalmam befeküdni alá. Meg is lett a zaj forrása

, a difi hátsó szilentje volt a hunyó. Szinte semmi sem maradt belőle hiszen kézzel tudtam dobálni fel-le a difit, és váltáskor is ez történt minden alkalommal, amint a kardán elkezdte forgatni a kerekeket. Na ez jó hír volt, mert nem kellett difit cserélni csak a szilentjeit, és ha már csere akkor mind a 3-at.


Persze mikor az ember végre bekerül a kocsi alá és körülnéz mindig akad valami más cserélnivaló is. Esetemben a kipufogó leszerelésekor sikerült eltörnöm azt, mert az egész a leömlőktől kezdve egy darabból áll. De lyukas is volt már stb., ezért szétnéztem az unokatesóm kertjében egy kicsit. Na jó tisztázzuk, hogy nem a veteményesbe rohantam szedni egy kis paradicsomot. Nevezetesen ő autószerelő és régebben otthon üzemeltette a szervizt. Szóval így már mindenkinek megvan, hogy hogy is néz ki egy ilyen hátsó udvar, karosszériák és alkatrészek szanaszét. Találtam is egy szép kipufogó rendszert ami ott hevert és még a rozsda sem kezdte ki, szép csillogós volt a felülete. Talán egy 330i-ből származott, mert a leömlők csatlakozása 90 fokkal el volt fordítva az enyémhez képest. Ez fel is kerül a kocsira kisebb módosítás után. De a hangja valahogy nem volt az igazi, ezért felnyitottam a hátsó dobot, és kicsit átalakítottam a spagettiszerű csövezést odabent. Simán át lett csak kötve, de hagytam pár rést is, így nem teljesen zárt cső vezet át rajta. A dobot csak a küllem miatt hagytam meg, hogy a jard se cseszegessen túl gyakran.

Itt egy videó is az eredményről:



A másik igen idegesítő dolog a kocsi elejéhez fűződött. Már télen is észrevettem, hogy a kormánynak túl nagy a holtjátéka. Lassan kicseréltem minden felfüggesztés elemet ami kopott volt és cserére szorult. De ez sajna nem volt elég, mivel a kormánynak nagy volt a holtjátéka egyértelmű volt, hogy a kórmányművel is kezdeni kell valamit. Szereztem is egy másikat egy haverom bontott 318-asából, viszont abból meg folyt az olaj, valószínűleg nem száraz helyen tárolták és a rozsda máris kikezdte. Így hát szétszedtem mindkettőt és az "új" belsőségeit átoperáltam az én kórmányművem házába. Szerencsére sikeres volt a beavatkozás és már jól működik, az autó végre jól kezelhető. Meg is látszik a fogyasztáson hogy élvezettel vezetjük, egyből 9-ről 9,4-re futott fel az átlagfogyasztás. 

Mivel már nagyon hiányzott a woofer ezért hirtelen felindulásból beszereltem egy erősítőt a csomagtér duplapadlójába. Az aku hátul volt pár centire, a rádió fejegysége pedig szintén a csomagtérben volt nagy meglepetésemre. Így csak megbontottam takaróelemeket, és bekötöttem a rendszert. Jelenleg a Nissanba készült woofert használom. De van egy JBL-GT5-öm kihasználatlanul, szóval ennek készítek majd egy ládát méretre a hátsó üléssor mögé, hogy minél kevesebb helyet foglaljon el. A bassreflex pedig az utastér felé fog nézni ha az ember lehajtja a könyöklőt.

498.jpg

Majd jött a hidegzuhany, a hátsó három henger leömlője eltörött, és idegesítően hangosan szelel jelenleg. A szervóolaj tartájból kivezető cső lyukas és ereszt, és az alváz sem az igazi. Szóval most rendeltem új csövet meg egy csomó apróságot, poliuretán első szilenteket mivel az utángyártott gumik megadták magukat 2 hónap alatt. Jönnek még hátsó stabilizátor rudak, stabilizátor szilentek, belső sárvédő elem, olajnyomás szenzor stb. A jövőhéten pedig a leömlőt is meghegesztem, remélem a kipufogó ezután már tökéletes lesz. Folyt. köv.

 

Címkék: audio javítás hifi kipufogó 2016 330i 323i E46

A bejegyzés trackback címe:

https://szamel.blog.hu/api/trackback/id/tr38702840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása